به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: این امام همام به عنوان پنجمین امام شیعیان جهان پایه‌گذار نهضت بزرگ اسلامی است.

وی با بیان اینکه نقش امام محمد باقر (ع) در نهضت اسلامی بی‌بدیل است، افزود: امام صادق(ع) از بسترهای فراهم شده دوران امامت خود برای ترویج فرهنگ شیعه استفاده کرد.

امام جمعه زنجان همچنین با تبریک روز 16 آذر گفت: روز دانشجو در حیات سیاسی ملت ایران نقطه عطف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روز دانشجو در پی سفر نیکسون به ایران در زمان طاغوت رقم خورد، افزود: دانشجویان معترض در اعتراض به حضور این مقام در کشور در دانشگاه تهران اعتراض کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه 16 آذر با خون شهدا دانشجو رنگین است، افزود: در جواب اعتراض دانشجویان به این اقدام از سوی رژیم به رگبار بسته شده و سه دانشجو به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری این روز را از روزهای مهم انقلاب اسلامی می‌دانند، افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری افزایش بینش سیاسی، قدرت تحلیل و اقدام به موقع از ویژگی‌های دانشجو محسوب می‌شود.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه دانشجویی که نفهمد در دنیا چه می‌گذرد نمی‌تواند تاثیرگذار باشد، افزود: از دیدگاه رهبری دانشجو باید زمان‌شناس بوده و دارای احساس، درک و تحلیل سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه از دیدگاه رهبری نبود تحلیل سیاسی موجب شد تا مردم با امام حسن (ع) همراه نشوند، یادآور شد: نبود این تحلیل موجب شد تا مردم با امیرالمومنین (ع) نیز همراهی نکرده و این امام همام 25 سال از حکومت برکنار باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه دانشجو به عنوان روشنفکر و پیشتاز جامعه نقش مهمی در تحولات کشور دارد، خاطرنشان کرد: دانشجو می‌تواند با همین قدرت تحلیل نقش خود را در جامعه ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 18 آذر سالروز معرفی عراق به عنوان آغازکننده جنگ علیه ملت ایران تصریح کرد: این امر به برکت خون شهدا، تدابیر امام خمینی (ره) و استقامت مردم ایران به دست آمد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: معرفی عراق به عنوان آغازکننده جنگ به مذاق آمریکا و ایادی آن خوش نیامد، اما این امر پیروزی مهمی برای ملت ایران محسوب می‌شد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مرعشی نجفی از علمای با سابقه و دارای خدمات ارزشمند در جهان اسلام است، افزود: این عالم بزرگ علاوه بر داشتن مقام مرجعیت در تربیت شاگردان موفق نیز نقش مهمی در جامعه اسلامی داشت.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 15 آذر سالروز تصویب حقوق بشر گفت: حقوق بشر باید مورد توجه همه کشورها باشد.

وی همچنین با اشاره به سالروز وفات آیت‌الله دستغیب خاطرنشان کرد: وی خود را وقف انقلاب و نظام کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 نوشته شده در  دو شنبهساعت 12:25